کلینیک لاغری وزیبایی و تناسب اندام گلدن زعفرانیه
http://www.dabi.ir/golden








مشخصات کلی محصول

خرید اینترنتی این محصول
نام محصول : رژیم کاهش وزن کشور سازنده :
مدل محصول: قیمت : 0 ریال

مشخصات :

چگونه اصولی لاغر شویم ؟

كاهش وزن مناسب از طريق رژيم هاي لاغري به ميزان نيم تا يك كيلوگرم در هفته است

يك روزه لاغر نمي‌شويد

جام جم آنلاين: چاقي و اضافه وزن مشكل شايع اين روزگار است و افراد زيادي از كودك و جوان گرفته تا ميانسال و سالمند با آن دست به گريبان هستند. چاقي نه‌تنها سلامت افراد را به خطر مي‌اندازد، بلكه از نظر ظاهري هم دردسرساز است.

بنابراين كاملا طبيعي است كه افرادي با هدف سود بيشتر اقدام به تبليغات غيرواقعي كنند؛ تبليغاتي كه از لاغرشدن طي يك هفته يا كاهش وزن آسان و بي‌دردسر خبر مي‌دهد.

اما بايد بدانيد لاغرشدن هم اصول خاصي دارد كه اگر رعايت نشود، مشكل‌ساز است.‌ گيتي بهدادي‌پور، كارشناس تغذيه و رژيم‌درماني در گفت‌وگو با «جام‌جم» درباره ويژگي‌هاي رژيم‌ صحيح كاهش وزن توضيح مي‌دهد: يكي از نكات مهمي كه بايد در رژيم‌هاي كاهش وزن رعايت شود استفاده از همه گروه‌هاي غذايي است؛ به اين معني كه از تمام گروه‌ها بايد به مقدار مناسب و توصيه‌شده استفاده شود.

وي با اشاره به گروه‌هاي غذايي مختلف مي‌گويد: رژيم غذايي متعادل بايد شامل همه گروه‌هاي غذايي يعني نان و غلات، ميوه، سبزي، گوشت و حبوبات، شير و لبنيات و سهم كمي از روغن‌ها و چربي‌ها باشد.

به گفته وي، بايد از رژيم‌هاي لاغري كه سبب كاهش وزن سريع مي‌شود، اجتناب كرد و بهتر است كاهش وزن به ميزان نيم تا يك كيلوگرم در هفته باشد.

رژيم‌هاي تك‌خوري، ممنوع!

با توجه به اين‌كه بر اساس رژيم‌هاي لاغري متعادل در هفته فقط بايد نيم تا يك كيلوگرم كاهش وزن داشته باشيد، شايد اين سوال براي شما هم مطرح شود كه كاهش وزن 10 كيلوگرم در هفته چيست؟ چرا در بعضي از تبليغات ادعا مي‌شود وزن فرد را در مدت يك ماه تا 20 كيلوگرم كاهش مي‌دهند؟ و...

بهدادي‌پور در پاسخ مي‌گويد: اين رژيم‌ها براي سلامت فرد دردسرساز است و ممكن است عوارضي جدي ايجاد كند. رايج‌ترين اين نوع رژيم‌ها، رژيم‌هاي تك‌خوري است؛ به‌عنوان مثال رژيم پروتئين نوعي رژيم تك‌خوري است كه در آن گروه غذايي اصلي را كه گروه غلات است، كاملا حذف مي‌كنند و مصرف گروه پروتئين را افزايش مي‌دهند.‌ وي‌با اشاره به عوارضي كه اين رژيم‌ها در درازمدت براي فرد ايجاد مي‌كند، توضيح مي‌دهد: اين رژيم‌ ممكن است موجب لاغرشدن فرد شود، اما آب بدن را نيز كاهش مي‌دهد. پروتئين در بدن به اوره تبديل و از طريق كليه‌ها دفع مي‌شود بنابراين مشخص است كه تا چه حد مي‌تواند مشكل‌آفرين باشد.

به گفته اين كارشناس تغذيه، مواد قندي سوخت اصلي سيستم عصبي محسوب مي‌شود و به همين دليل حذف نشاسته و مواد قندي از رژيم غذايي موجب بروز عوارضي مانند افسردگي، ريزش مو و حتي كم‌خوني مي‌شود.

وي با اشاره به اين‌كه سبزيجات كمترين ميزان كالري را دارد، مي‌گويد: اگر براي لاغرشدن فقط از گروه سبزيجات استفاده كنيد نيز با عوارضي مانند كمبود پروتئين، كمبود آهن و B12 روبه‌رو مي‌شويد. بنابراين استفاده از رژيم‌هاي تك‌خوري 100 درصد اشتباه است.

گول تبليغات را نخوريد

ميل و اشتياق مردم براي لاغرشدن با شيوه‌اي آسان و در مدتي كوتاه باعث شده است افراد زيادي به فكر سوءاستفاده بيفتند. بهدادي‌پور در اين مورد خاطرنشان مي‌كند: اگر بخواهيم وزن را به شيوه‌اي علمي كاهش دهيم به طوري كه فقط چربي بسوزد و ماهيچه و آب بدن از بين نرود، فقط بايد به ميزان ماهي 2 تا 4 كيلوگرم كاهش وزن داشته باشيم.

بهدادي‌پور با تاكيد بر نقش ورزش در رژيم‌هاي لاغري توضيح مي‌دهد: ورزش، سوخت‌ و ساز بدن را افزايش مي‌دهد و از اين طريق باعث كاهش وزن مي‌شود. بنابراين رژيم اصولي كاهش وزن همراه با ورزش، بهترين شيوه لاغرشدن است.

به گفته وي، كاهش وزن كار چندان راحتي نيست و در مدت يك روز و يك هفته اتفاق نمي‌افتد‌ به‌طوري كه اگر رژيم غذايي ثابتي داشته باشيد، بايد 25 تا 30 ساعت بدون توقف پياده‌روي كنيد تا يك كيلوگرم چربي بسوزانيد.

آيا با قرص لاغر مي‌شويم؟

خوردن چند عدد قرص، به جاي چند ساعت ورزش و رژيم گرفتن كاري ساده به نظر مي‌رسد؛ اما آيا واقعاً چنين شيوه‌اي درست است و هيچ مشكلي ايجاد نمي‌كند؟

بهدادي‌پور با بيان اين‌كه مردم براي لاغرشدن ترجيح مي‌دهند بيشتر از داروهاي لاغري استفاده كنند، مي‌گويد: امروزه انواع داروهاي گياهي و شيميايي براي لاغرشدن در بازار موجود است؛ اما بايد دقت داشته باشيد هيچ‌يك از داروهاي گياهي به طور مستقيم چربي‌ها را از بين نمي‌برد و فقط اشتهاي فرد را كاهش مي‌دهد.

به گفته اين كارشناس تغذيه، اگر بخواهيد با كاهش اشتها وزنتان را كم كنيد، شيوه‌هاي سالم‌تر و ساده‌تري نيز وجود دارد؛ به عنوان مثال اگر 15 دقيقه قبل از شروع غذا 2 ليوان آب بخوريد يا 30 دقيقه قبل از غذا يك بشقاب سالاد سبزيجات مصرف كنيد، اشتهاي كمتري خواهيد داشت.

وي با اشاره به انواع داروهاي شيميايي لاغركننده مي‌گويد: داروهاي لاغري با نام‌هاي تجاري مختلفي وارد بازار مي‌شود به همين دليل هنگام خريد بايد دقت داشته باشيد دارو حتما تاييديه وزارت بهداشت را داشته باشد ؛ چرا كه در غير اين صورت ممكن است عوارضي براي شما ايجاد شود؛ همچنين خوب است بدانيم در برخي از داروهاي غيرمجاز حتي از مواد مخدر براي كاهش اشتها استفاده مي‌شود.

به گفته اين كارشناس تغذيه، اگر رژيم لاغري اصولي باشد و توسط فردي متخصص طراحي شود هيچ‌گونه عارضه‌اي ايجاد نمي‌كند؛ اما نكته مهم اين است كه امروزه مردم براي تهيه رژيم مناسب، لزوما به افراد متخصص مراجعه نمي‌كنند.‌ وي مي‌افزايد: اگر پس از استفاده از رژيم دچار ناراحتي‌هاي اعصاب مانند پرخاشگري شديد، احساس سرگيجه و ضعف داشتيد و چشم‌تان سياهي مي‌رفت يا اين‌كه ريزش موي شديد پيدا كرديد بايد هر چه سريع‌تر شيوه‌تان را تغيير دهيد.

بهدادي‌پور تاكيد مي‌كند: افرادي كه تا به حال اصلا ورزش نمي‌كردند و به تازگي همراه با رژيم، ورزش را شروع كرده‌اند، ممكن است اوايل كار نااميد شوند و تصور كنند وزنشان اصلاً كاهش نمي‌يابد.

به گفته وي، توده ماهيچه‌اي بدن افرادي كه اصلا ورزش نمي‌كنند، تحليل رفته و چربي جايگزين آن شده است. بنابراين با شروع ورزش توده چربي از بين مي‌رود ولي توده ماهيچه‌اي، هم گسترش مي‌يابد و چون ماهيچه وزن بيشتري دارد، اثر كاهش وزن مشخص نمي‌شود؛ اما هرچه سعي كنيد توده ماهيچه‌اي بدن را افزايش دهيد به كاهش وزن خود بيشتر كمك كرده‌ايد چون توده ماهيچه‌اي سوخت‌و ساز بدن را افزايش مي‌دهد و تنها راه افزايش توده ماهيچه‌اي نيز ورزش است.‌ بنابراين ورزش كردن همراه با رژيمي متعادل و سلامت، بهترين شيوه براي كاهش وزن است.



همه ی محصولات این فروشگاه
 
نام مرکز: کلینیک لاغری وزیبایی و تناسب اندام گلدن زعفرانیه
نام محصول: رژیم افزایش وزن

اطلاعات بیشتر...

اطلاعات فروشنده...
مدل محصول:
کشور سازنده:
قیمت: 0 ریال

خرید اینترنتی این محصول

نام مرکز: کلینیک لاغری وزیبایی و تناسب اندام گلدن زعفرانیه
نام محصول: رژیم کاهش وزن

اطلاعات بیشتر...

اطلاعات فروشنده...
مدل محصول:
کشور سازنده:
قیمت: 0 ریال

خرید اینترنتی این محصول

نام مرکز: کلینیک لاغری وزیبایی و تناسب اندام گلدن زعفرانیه
نام محصول: رژیم کودکان

اطلاعات بیشتر...

اطلاعات فروشنده...
مدل محصول:
کشور سازنده:
قیمت: 0 ریال

خرید اینترنتی این محصول

نام مرکز: کلینیک لاغری وزیبایی و تناسب اندام گلدن زعفرانیه
نام محصول: میکرودرم

اطلاعات بیشتر...

اطلاعات فروشنده...
مدل محصول:
کشور سازنده:
قیمت: 0 ریال

خرید اینترنتی این محصول

صفحه :1 از 1

     


مدت زمان نمایش این صفحه پایان یافته است
لطفاً جهت تمدید نمایش صفحه با شماره تلفن 44291085 تماس بگیرید